Centrum voor Informatie over de Media
Centre d'Information sur les Médias

Kalender


din 06/05/2014 - 12:15 - 14:30
woe 14/05/2014 - 14:00 - 16:30
din 10/06/2014 - 12:15 - 14:30
woe 11/06/2014 - 14:00 - 16:30
woe 27/08/2014 - 14:00 - 16:30

De CIM PMPA studie

Welke magazines lezen de kijkers van een bepaalde zender? Met welke radiozender bereik ik het best mensen die zich weinig verplaatsen? Welke producten worden het meest geconsumeerd? Wat is het verband tussen mediaconsumptie en productgebruik? Wat is het profiel van de consumenten? Hoe gedragen ze zich ?

Dit zijn de vragen die de CIM 'Pluri Media Producten & Attitudes' studie probeert te beantwoorden.  De PMPA is met andere woorden een hulpmiddel om te bepalen hoe een adverteerder best zijn doelgroep bereikt.

Via een jaarlijkse enquête worden 10.500 mensen door een enquêteur bevraagd over de consumptie van verschillende media alsook over hun aankoopgedrag. De studie bestaat uit twee delen. In het eerste deel beantwoorden de deelnemers een vragenlijst op de computer. Later vullen ze het tweede deel in: een papieren vragenlijst van ongeveer 30 pagina's.

Ontdek alles over deze studie op de volgende pagina's. Veel leesplezier!