Skip to main content

 

 

Het CIM publiceert memorandum voor zelfregulering en geïntegreerde metingen


Het CIM heeft een nieuw memorandum gepubliceerd waarin het een reeks van voorstellen formuleert om het media- en reclame ecosysteem grondig te transformeren. De voorstellen kaderen in de evolutie naar een allesomvattende cross-mediale meting. 

Het memorandum breekt een lans voor zelfregulering, meer transparantie in de digitale reclamemarkt, de ontwikkeling van gedragscodes voor de Belgische markt, een gelijk speelveld voor internationale en lokale media, innovatie via samenwerking met Belgische bedrijven en steun voor de Franstalige cross-mediale meting. 

CIM ONE

“Het CIM maakt werk van de CIM ONE, een allesomvattende cross-mediale meting”, licht General Manager Koenraad Deridder het initiatief toe. “Vanuit die evolutie vinden we het belangrijk om bijvoorbeeld een leidende rol op te nemen bij het auditeren en certificeren van digitale platformen. Tegelijk nodigen we internationale spelers zoals YouTube, Netflix, Meta en Amazon Prime uit om toe te treden tot het Belgische systeem van zelfregulering, zodat eerlijke concurrentie en volledige transparantie gewaarborgd kunnen worden.”

Het volledige memorandum kan je hieronder downloaden.

State of the Union

Stefan Lameire State of the Union 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

Het memorandum van het CIM komt er naar aanleiding van de eerste State of the Union van de media- en reclamesector die het CIM medio september samen met de Raad voor Reclame organiseerde. 

the audience is listening State of the Union 2024

 

 

 

 

 

 

 

 

De tandem gaf in het bijzijn van de CEO’s van mediabedrijven, adverteerders, reclame- en mediabureaus een exclusieve inkijk in de strategische uitdagingen van de sector. 

conclusions State of the Union 2024


 

 

 

 

 

 

 

Benieuwd naar een sfeerimpressie? Bekijk hier onze aftermovie van deze eerste State of the Union. 

Aftermovie State of the Union
Documents