Skip to main content

De Media Rating Council (MRC) werd in 1964 opgericht en heeft als doel om standaarden vast te leggen voor de meting van media. Daarnaast worden mediametingen, die aangeboden worden op de Amerikaanse markt, geaudit en geaccrediteerd. Het CIM is lid sinds december 2022, en dat is belangrijk. In dit artikel leggen we uit waarom.

Op de website van MRC vind je een up-to-date overzicht van geaccrediteerde diensten en diensten die momenteel geaudit worden. Auditrapporten zijn vertrouwelijk en worden niet gepubliceerd.

Het overzicht is georganiseerd per mediumtype: televisie, radio, multimedia, digitaal, out-of-home. Voor het CIM zijn alle auditrapporten en accreditatieprocessen interessant omwille van de schat aan kennis over de audits en hun “best practices”.

De leden van het CIM zullen bijzondere aandacht besteden aan de digitale accreditaties. Veel van de geaccrediteerde diensten worden ook op de Europese markt aangeboden zoals onderstaand overzicht duidelijk maakt (update 26 mei 2023):

liste MRC Mai 2023

Opgelet: de diensten in Europa kunnen licht afwijken van die in de USA!
Voor elke dienst wordt precies aangegeven welke delen met succes geaccrediteerd zijn. Hieronder twee voorbeelden:

exemples_MRC

Het is overigens net zo interessant om te zien welke diensten NIET op de lijst staan of slechts gedeeltelijk geaccrediteerd zijn. Je vindt alle updates van individuele accreditaties en trimestriële overzichten in de nieuwssectie van de MRC-website. Voor de liefhebbers een pagina om regelmatig in rond te neuzen!