Het CIM vierde in 2021 zijn vijftigste verjaardag.
Misschien vraagt dat om een feestje?
Drink gerust een glas op onze gezondheid maar in deze bijzondere tijden kijken wij liever vooruit.
De veranderingen in de media en de communicatiesector lijken alleen maar te versnellen...
Welke rol zal het CIM daarin spelen?
De voorbije 50 jaar is het CIM gegroeid als leverancier van 'Reach & Frequency' data voor zowat alle media.
De media zelf én de communicatiesector waren maar wat gelukkig met onafhankelijke gegevens om media onderling te kunnen vergelijken.
Reclameregies en media-agentschappen vonden er alles wat nodig was voor klassieke mediaplanning.
De realiteit van vandaag is anders. Nieuwe vormen van reclame kopen & verkopen, internationale concurrentie, automatisering, en reclamecampagnes die gebaseerd zijn op bijna real time data hebben de communicatiesector grondig veranderd. De meting van de media wordt complexer, de use cases waarvoor CIM-gegevens gebruikt worden diverser, en de gebruikers (terecht) veeleisender.
In de debatreeks 'Credibility In Media. WTF!' krijgen alle stakeholders die betrokken zijn bij het CIM de kans om hun mening te geven over de verwachte evolutie van het CIM. Het resultaat vindt u hieronder. Zeker de moeite voor wie de media volgt, in de sector werkt of op dit moment studeert om één van de communicatieprofessionals van morgen te worden!
Credibility In Media. WTF!
Een reeks van 5 debatten over de toekomst
van de media, de reclamesector en het CIM.
CIM 50 years – Best Of
Een samenvatting van de 5 verjaardagsdebatten over de toekomst van het CIM.
5. How to Cimpathize with digital natives?
With Lucrèce de Villenfagne, Philippe Degueldre, Pieter Jadoul,
Jonathan Lannoy, Anthony O’Donnell and Stephanie Radochitzki.
4. Are buyers CIM’s best friends?
With Thierry Brynaert, Sylvie Irzi, Hugues Rey,
Corinne Verstraete, Yves Wemers and Stef Peeters.
3. Are sellers CIM’s best friends?
With Wilfried Celis, Bart Demeulenaere, Thierry Hugot,
Massimo Papa, Baudouin van de Berg and Stef Peeters.
2. Will metrics save the matrix?
With Magnus Anshelm, Jella Hoffmann, Olaf Lasalle, Julien Rosanvallon, Justin Sampson, Johan Smit,
Stef Peeters, Gerd Callewaert, Bernard Cools, Stefan Heremans, Marco Marini and Tim Van Doorslaer.
1. Is CIM an endless love triangle?
Christian Van Thillo and Helen Willems.